الزام ثبت کد پستی برای صدور بیمه نامه

بیمه مرکزی تأکید کرد از این پس صدور هیچ بیمه‌ نامه‌ای بدون ثبت و تأیید کد پستی در سامانه املاک و اسکان امکان‌پذیر نیست و سامانه صدور بیمه از اختصاص کد یکتا به بیمه‌ نامه‌های فاقد اطلاعات کامل خودداری خواهد کرد .

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد : با توجه به الزامات جدید سامانه املاک و اسکان کشور، به‌روز رسانی و تطبیق کد پستی محل اقامت بیمه‌ گذاران در زمان صدور بیمه‌ نامه الزامی است و بدون انجام این فرآیند ، صدور هیچ بیمه ‌نامه‌ ای ممکن نخواهد بود .

این اقدام در راستای اجرای مقررات مربوط به تخصیص کد یکتا و تحقق هم‌ پوشانی اطلاعات بیمه‌ای با داده‌های سامانه املاک و اسکان انجام می‌شود .

در این اطلاعیه آمده است : از این پس صدور بیمه ‌نامه برای بیمه‌ گذارانی که اطلاعات محل سکونت خود را در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نکرده‌اند ، امکان‌پذیر نخواهد بود . همچنین تأکید شده که شرکت ‌های بیمه و شبکه فروش هنگام تمدید بیمه ‌نامه یا فراخوانی سوابق بیمه‌ گذاران ، موظف ‌اند کد پستی محل اقامت آنان را به‌روز کنند تا با داده‌ های سامانه مذکور تطبیق کامل داشته باشد .

در غیر این صورت ، سامانه صدور بیمه از اختصاص کد یکتا به بیمه ‌نامه جلوگیری کرده و بیمه ‌نامه صادره فاقد وجاهت قانونی خواهد بود .

این نهاد ناظر از شرکت‌های بیمه ، کارگزاران و نمایندگان خواست اجرای این دستورالعمل را در اولویت فوری قرار دهند و ضمن نظارت بر تکمیل اطلاعات مشتریان ، از بروز هرگونه اخلال در صدور بیمه ‌نامه جلوگیری کنند .

جهت صدور بیمه نامه خود در اسرع وقت در محدوده ظفر ، میرداماد ، نفت با نمایندگی 6027 بیمه ایران با شماره های 26404205 و 26404206 تماس حاصل نمایید .