بهبود عملکرد بیمه ایران در 8 ماهه سال 97
شرکت بیمه ایران در 8 ماهه سال 97 با رشدی معادل 5/28 درصد افزایش در تولید حق بیمه و کاهش نسبت خسارت به میزان 18 % بهبود عملیاتی در این دو شاخص اساسی را در طی شش سال گذشته تجربه کرده است .
محمد زاهدنیا معاون فنی بیمه ایران بااعلام وضعیت عملکرد فنی بیمه ایران اعلام کرد ، با تداوم برنامه اصلاح و بهبود شرکت ، هم اکنون سهم پرتفوی بیمه های زندگی این شرکت که در سال گذشته 4 % بود به 5/8 % افزایش یافته و سهم بیمه درمان نیز با تعدیلات صورت گرفته به 10 % رسیده است . وی پس از بیمه های زندگی عمده رشد شرکت را در سایر رشته ها از جمله بیمه حمل و نقل کالا ( بیمه باربری ) معادل 64% ، بیمه آتش سوزی 56 % و بیمه بدنه اتومبیل را 52 % اعلام نمود و در همین ارتباط در 8 ماهه 97، نسبت خسارت شرکت نیز از 79 % به 61 % کاهش یافته که در مجموع حاکی از بهبود عملکرد خسارت به میزان 18 درصد می باشد .
وی ضمن تشکر از همت ، تلاش و کوشش مجموعه مدیران و کارکنان وفادار و صدیق شرکت و شبکه نمایندگی حرفه ای متبوع ، موفقیت های اخیر حاصل شده را مرهون روحیه مشتری مدارانه مجموعه همکاران شرکت بیمه ایران دانست و افزایش اعتماد روز افزون و پایدار عامه مردم و سازمان ها ، مؤسسات و شرکت ها را نیز در گرو قابلیت و توانمندی های ویژه و متمایز بیمه ایران در ایفای تعهدات در برابر بیمه گذاران شرکت می داند . معاون فنی بیمه ایران اعلام کرد که بیمه ایران با دارا بودن 000ر11 مرجع درمانی طرف قرارداد خود ، در مقایسه با سایر گیرندگان خدمات درمانی و نهادهای بیمه گر رتبه نخست را در پرداخت و ایفای به موقع تعهدات صورت حساب های بیمه درمان در اختیار دارد و بیان داشت ، کارایی و کارآمدی اولین سامانه الکترونیکی بیمه درمان ( سـدا ) در کشور ، سهولت دسترسی و رضایتمندی بیمه شدگان و مراجع درمانی را در پی داشته است .
آقای زاهدنیا در خصوص حمایت بیمه ایران از اقتصاد ملی کشور ، بر توسعه فعالیت واحد بیمه اتکایی و گسترش توافق نامه های کنسرسیومی داخلی اشاره کرد و به آن دسته از بیمه گذاران بیمه ایران که سرمایه بیمه خود را افزایش نداده اند ، تأکید نمود که در اسرع وقت ضمن مراجعه به دفاتر نمایندگی بیمه ایران در سراسر کشور نسبت به افزایش و روزآمد سازی سرمایه بیمه نامه بدنه اتومبیل ، بیمه نامه آتش سوزی ، بیمه نامه مهندسی و سایر بیمه نامه های اموال خود اقدام نمایند .