بیمه ایران ازطرح جدید بیمه نامه شخص ثالث این شرکت رونمایی کرد .
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران،محمد حیدری عضو هیات مدیره ومعاون فنی بیمه ایران در آیین رونمایی از این طرح اعلام کرد: بیمه ایران در راستای انجام تکالیف قانونی وحمایت از حقوق بیمه گزاران واطلاع رسانی شفاف وکامل در این حوزه ،مدیریت بیمه های اتومبیل را مکلف کرده تا در طرح جدید بیمه نامه شخص ثالث ،اطلاعات مورد نیاز بیمه گزار را به طور شفاف و کامل درج نماید .
وی افزود : فردی که بیمه نامه شخص ثالث را خریداری می کند باید به وضوح میزان حق بیمه پرداختی به شرکت بیمه ، تعهدات بیمه نامه و مراحل دریافت خسارت را در اختیار داشته باشد .
معاون فنی بیمه ایران با اشاره به ظرفیت بالای بیمه ایران در ارائه طرح های نوین گفت : ویژگی های نسخه جدید ، استفاده از نوآوری نوین گرافیکی ،منطبق شدن طراحی بر اساس قانون جدید شخص ثالث ،درج اطلاعات فردی بیمه گزار ، درج مشخصات خودرو ، نحوه محاسبه حق بیمه و میزان تخفیفات اعمال شده در حق بیمه برای عدم خسارت به طور مستقل است .
مدیر بیمه اتومبیل بیمه ایران نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات خوب وتاثیر گذار بیمه ایران در تسهیل فرآیند پرداخت خسارت به زیان دیدگان گفت : بیمه ایران در جهت کوتاه وساده سازی اعلام و پرداخت خسارت های جانی و مالی رانندگان وسائط نقلیه اقدام به حذف مدارک غیر ضروری از پرونده های خسارتی نموده است .
وی در ادامه حذف داغی وحذف چک را از دیگر این اقدامات برشمرد و افزود، پرداخت خسارت به صورت الکترونیکی به حساب شبای زیان دیدگان در حال انجام است و کارشناسان واحدهای خسارت آموزش های لازم در این زمینه را گذرانده اند تا با ایجاد وحدت رویه وساده سازی مکانیزم پرداخت خسارت به طور ساده به زیان دیدگان فراهم شده باشد .
وی همچنین گفت در بیمه ایران در بیش از 50 درصد مواقع ، احراز هویت زیان دیدگان برای دریافت خسارت به وسیله کارت شناسایی انجام می شود و ارائه سند مالکیت خودرو برای دریافت خسارت ضرورت ندارد .
فراشیانی در پایان اعلام کرد: زیان دیدگان و بیمه گزاران می توانند با شماره 09668 تماس بگیرند واطلاعات مورد نیاز خود برای دسترسی به مراکز پرداخت خسارت وشعبه های بیمه ایران را دریافت نمایند .