بیشترین شکایت مردم از بیمهها
بر اساس آمار ثبت شده در سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمهای بیمه مرکزی ، تعداد شکایات ثبت شده نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته و سه شرکت بیمه ؛ دانا با ۱۸.۱۵ درصد ، ایران با ۱۱.۹۵ درصد و آرمان با ۱۱.۸۷ درصد بیشترین سهم شکایات این دوره را ( بدون لحاظ سهم پرتفوی شرکت از بازار ) به خود اختصاص دادهاند .
بر اساس این گزارش رشتههای بیمه شخص ثالث در این مدت بیشترین سهم شکایات را با ۴۴.۵۰ درصد به خود اختصاص داده و بیمه بدنه اتومبیل با ۲۰.۳۸ درصد و بیمه درمان با ۱۹.۳۵ درصد رتبه دوم و سوم شکایات را دارند .
همچنین در دوره مورد بررسی ، بیشترین رشد شکایات به ترتیب مربوط به شرکت بیمه تجارت نو با ۶۲ درصد ، دانا ۴۰ درصد و آرمان ۳۷ درصد و در بین رشتههای بیمه مربوط به سه رشته بیمه ، حوادث راننده با ۱۴۳ درصد، حوادث ۷۶ درصد و شخص ثالث ۳۶ درصد بوده است .
گفتنی است در پایان مهرماه ، از تعداد کل شکایات ثبت شده بالغ بر ۷۵ درصد رسیدگی و مختومه شده و ۲۵ درصد کماکان مفتوح و در انتظار پاسخ شرکت بیمه و یا در دست بررسی در بیمه مرکزی است .
شایان ذکر است ، متوسط زمان پاسخگویی به شکایات صنعت بیمه در سامانه ۱۲ روز بوده که از منظر این شاخص بدترین وضعیت در هفت ماهه اول سال جاری به ترتیب مربوط به بیمه حکمت صبا با متوسط زمان پاسخگویی ۴۲ روز، بیمه رازی با ۳۵ روز و بیمه آرمان با ۳۳ روز بوده است .
جهت صدور بیمه نامه خود در اسرع وقت با شماره های 26404205 و 26404206 نمایندگی 6027 بیمه ایران تماس حاصل نمایید .