تحول در پرداخت خسارت بیمه ایران

مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران با بیان این که ، سیاست های کلان بیمه ایران را متمرکز بر بهینه سازی خدمات پس از فروش در واحد های پرداخت خسارت دانست و گفت :  امروزه متناسب با شرایط قانون کار و تجارت رقابت بیمه گران در حوزه حق بیمه و نرخ نیست ، بلکه بیشتر در حوزه خدمات پس از فروش ، سرویس دهی و پرداخت ها است .

وی اضافه کرد : بیمه ایران در این راه گام های بلند و موٌثری برداشته است که از طریق آموزش کارکنان ، راه اندازی و توسعه سیستم یکپارچه صدور و پرداخت خسارت در تمام نقاط کشور ، پرداخت الکترونیکی در صحنه حادثه و از همه مهمتر حذف بروکراسی دست و پاگیر اداری و حذف مدارک غیر ضروری از حوزه های پرداخت های مالی وجانی (از جمله حذف دریافت « داغی » از مالک خودروی حادثه دیده) تحقق یافته و کمک بسیار زیادی به تسریع و تسهیل فرآیندها کرده است .

فراشیانی تاکید کرد : یکی از مهمترین مواردی که در چارچوب موازین و مقررات مشتری مداری عرضه خدمات را به مشتریان در حداقل زمان ممکن در بیمه ایران میسر ساخته است ، راه اندازی و توسعه سیستم پیشخوان تماس مشتریان با شرکت از طریق شماره تلفن 09668 است که بر اساس آن هر زیان دیده ای در هر نقطه ای از کشور با این شماره می تواند راهنمایی های لازم را دریافت کرده و به نزدیکترین واحد پرداخت خسارت بیمه ایران هدایت شود .

مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران گفت : یکی از موضوعات مهمی که  بیمه ایران همواره آن را یک اصل می داند و بر آن پافشاری و دقت می کند ، صیانت از سرمایه ملی عظیمی است که شرکت برای رفع مشکلات و جبران خسارت های احتمالی وارد شده به بیمه گذاران به نمایندگی از مشتریان خود در اختیار دارد . قابل توجه است که بیمه ایران هم اکنون، روزانه به طور میانگین مبلغ 15 میلیارد و 200 میلیون تومان فقط بابت حوادث ناشی از تصادفات به زیاندیدگان پرداخت می کند .

وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از موضوعات مهمی که در راستای اصول مشتری مداری در بیمه ایران به آن اعتقاد داریم ، موضوع بیمه نامه بدنه خودروها است ، افزود : قبلا بیمه نامه بدنه به صورت یک بسته ثابت با نرخ تقریبا یکسان و شرایط کم انعطاف عرضه می شد ، به عبارتی انتخاب مشتری در انتخاب ریسک در این رشته بیمه ای خیلی کمرنگ بود . اما امروز با کارهای کارشناسی عمیق و دقیقی که در زمینه بیمه بدنه در بیمه ایران صورت گرفته است ، قدرت و گستره انتخاب مشتری در انتخاب ریسک به صورت صد در صدی اعمال می شود . به این ترتیب مشتریان در بیمه بدنه خودروی شان طیف متنوع و گسترده ای از ریسک ها نظیر حادثه کلی یا جزئی، سرقت کلی یا جزئی، یا مثلا فقط آتش سوزی و امثال آنها را در انتخاب های خود دارند .

فراشیانی اظهار کرد : توصیه من به بیمه گذاران بیمه ایران این است که با توجه به افزایش حوادث طبیعی مثل زلزله و سیل و طوفان و تگرگ یا شکستن شیشه ، اسید پاشی ، سرقت جزئی لوازم خودرو و. . . حتما این نوع پوشش بیمه ای را هم که امروزه یک ضرورت است ، به عنوان پوشش اضافی که جزو پوشش خطرات بیمه نامه اصلی بدنه نیست ، با پرداخت مبلغی اندک خریداری کنند .