شرکت سهامی بیمه ایران موفق به دریافت 4 گواهینامه بینالمللی استاندارد (ایزو) در حوزه سیستمهای مدیریت کیفیت شد.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، اکبر افتخاری، معاون برنامه ریزی و نوآوری این شرکت با اعلام این خبر گفت: همسویی بیمه ایران با فرایندهای بینالمللی، لازمه سرآمدی این شرکت در صنعت بیمه کشور است و از همینرو، بیمه ایران از ابتدای سال 95 فرایند شناسایی، مستندسازی و پیادهسازی الزامات و نیازهای مربوط به کسب 4 استاندارد بینالمللی ایزو را در دستور کار خود قرار داد و پس از ارزیابی از سوی یک شرکت معتبر ارزیابی، موفق به دریافت آنها شد.
او اظهار داشت: استاندارد بینالمللی مدیریت کیفیت (ISO 9001: 2015)؛ استاندارد بینالمللی راهنمایی برای رسیدگی به شکایت مشتریان بیرونی سازمان (ISO 10002: 2014)؛ استاندارد بینالمللی راهنمایی برای حل و فصل دعاوی (ISO 1003: 2007)؛ و استاندارد بینالمللی راهنمایی برای سنجش رضایت مشتریان (ISO 10004: 2012) چهار گواهینامهای است که شرکت بیمه ایران فرایند دریافت آنها را آغاز کرده است.
در همین باره، افشین جهانبین، سرممیز شرکتی که در مقام شخص ثالث، ارزیابی استانداردهای بیمه ایران را برعهده داشته است، گفت: در فرایند اعطای گواهینامههای سیستم مدیریت کیفیت، عملکرد بیمه ایران در حوزههای مدیریت کلان و خرد، عملیات بیمهگری، رضایت مشتریان، برنامه ریزی و بودجه ریزی، حسابرسی و بازرسی، سرمایه گذاری، منابع انسانی، ارزیابی عملکرد، رازداری، تامین تسهیلات پشتیبانی، الزامات ایمنی و مواردی از این دست، مورد ممیزی قرار گرفت و این شرکت حایز شرایط لازم برای دریافت گواهینامههای مزبور تشخیص داده شد.